Actualitat
Crisi als ajuntaments  -  TECNO TÒNIC  -  Jordi Martí i Muntané
Dies d'estiu al Pla d'Urgell  -  PERISCOPI  -  Jaume Pubill
Els Corredors Verds al Pla.
Escrit per jimmi romeu
Debats - Debat
dimarts, 17 de març de 2009 22:56
smaller text tool iconmedium text tool iconlarger text tool icon

Maig 2010. Documentació presentada al Consell Comarcal el passat 20 de maig.

El Pla d’Urgell, per la seva planimetria, la seva concentració i l'important conurbació al seu centre geogràfic, té unes condicions idònies per a crear una xarxa de corredors verds, paral·lels, o no, a vials de trànsit rodat, que permetin una amplia mobilitat per a vianants i bicicletes. Aquesta mobilitat pot afectar tant als desplaçaments d’oci i esport, com al moviment continu de trànsit vinculat a la mobilitat laboral. 

La comarca ja té tot un entramat de línies de comunicació històriques que en la majoria dels cassos son susceptibles de formar part d’una xarxa de corredors verds.

La banqueta del Canal i subcanal, el riu Corb o el camí de Sant Jaume son exemples d’espais amb interès paisatgístic i històric.

Al seu pas tenim espais com El Salt del Duran, la vertebració del llarg passeig del Canal a Mollerussa, els espais Culturals del Canal d’Urgell (Museu de l’aigua), l’estany d'Ibars i Vila-sana, etc..

D’altra banda hi tenim els espais de mobilitat laboral, com els que hi ha entre Golmés i Mollerussa; Mollerussa i Miralcamp (Esperia) o l’eix El Palau, Nufri i Mollerussa, entre altres.

Si us agrada la proposta i voleu recolzar-la us podeu afegir al grup del Corredors verds al pla que trobareu al Faceboock.

Podreu tambè opinar i participar del debat obert al final d'aquesta pagina.

Punts d'interès dels corredors verds al Pla d'Urgell.

Vies Verdes Platònic.Cat
View more presentations from Platonic.cat.

Posem-nos al dia. 

Agost 2010.

Pel proper mes de setembre esperem conèixer mes detalls del Pla Director, elaborat per l’equip d’urbanistes del Carles Llop i també en quin grau s’han inclòs les propostes aportades per Platònic.cat, elaborades gràcies a la participació de molts ciutadans i entitats de la comarca.

Aquest mateix mes d'agost es crearà el grup dels Corredors Verds al Pla al Facebook.

Abril 2010.

Ja hem fet entrega al Consell Comarcal de les propostes de corredors verds a la comarca per a que siguin incloses al Pla Director del Pla d’Urgell que esta elaborant l’estudi d’urbanistes del Carles Llop.

Març 2010.

Aquesta setmana hem parlat amb el Consell Comarca al fil de les jornades participatives del Pla Director del Pla d'Urgell i hem acordat que els farem arribar les propostes de CORREDORS VERDS que hem anat concloent amb les idees que ens heu fet arribar per correu electrònic i a través del web.

Comentaris (15)
  • Manel  - Aprofitant
    La meva família i jo ja estem recorrent la banqueta del canal per etapes. Es veritablement fantàstic fer-ho, els nens s’ho passen molt be i la frescor sempre ens acompanya. El desnivell es mínim i el paisatge fabulós. Serà ideal si ho regulen una mica i arrangen els camins i la banqueta per a passejar-hi, s’ha fet bona feina amb la proposta de Platònic.
  • Dennis  - Primer de tot felicitats!
    Primer de tot m'agradaria donar-te les felicitacions perquè el lloc web ha sigut una realitat, ara toca entre tots que sigui un èxit (segurament ho serà) i que hi participi bastanta gent ;)

Sobre la pregunta, el Pla d'Urgell al ser una comarca plana, plena de camps i de natura; sempre ha sigut una zona verda i molt rural; fins i tot abans quan estàvem encara dins de les comarques del Urgell i del Segrià, per tant ho trobo molt favorable el intentar posar totes aquestes rutes... has preguntat si hi havia alguna contra, jo crec que hi posaria més coses a la Serra, trobo que és un lloc magnífic i que hauríem
  • jimmi  - Gràcies Dennis
    Sempre que vulguis, la porta és oberta per a aportar els teus coneixements de flash i tot el que vulguis, estem en col·laboració amb la facultat d'informàtica de la UdL, vull dir que aquí sempre hi podràs experimentar i compartir experiències. Pel tema dels corredors verds, la documentació ja ha estat entregada als redactors del Pla Director, després de molts mesos d'exposició al web i debat entre els que hi han volgut participar. Ara el que caldrà és donar suport al grup del Facebook per demostrar que som molts els que volem millorar el Farwest. Au Dennis, abamba.
  • jaumepubill
    Trobo una excel·lent idea recuperar i crear camins verds. Això, inevitablment, farà que d'una manera positiva s'uneixi i es comuniqui més la comarca i agafi més cos i consistència. A més, pot ser molt útil pels esportistes perquè donen oportunitat de fer l'esport de forma més agradable.
    Esperaré el mapa definitiu però aquest esbós el trobo molt bo.
  • Manel
    Sempre m'he preguntat perquè Miralcamp i Els Arcs per exemple, podien estar tant lluny estant realment tant aprop, la comarca més plana i recollida de tot el país i potser és la que tenim més mal comunicada, tot i la densitat de camins que tenim.
    Permeabilitzar l'autovia és molt important i la solució de passar per dins del canal a l'alçada de la Nufri sembla interessant, a més dona més sensació de sender que una passarel·la elevada.
  • jimmi
    Estem treballant per penjar els 30 mapes que surten a l’esbós ampliats, espero que aquest cap de setmana ho puguem fer, els de l’equip web ens han dit com fer-ho, ara cal que siguem prou espavilats per encertar-la, sinó, segur que ho penjaran ells, a veure. Jaume, crec que el Pla d’Urgell és tant pla com Holanda i a més hi tenim altres trets en comú, com canals i el riu Corb, que crec que és el gran oblidat del Pla d’Urgell, el Farwest que diu el Joe. Tenim una densa xarxa de camins que només cal senyalitzar be, preservar part del seu ús per bicicletes i posar àrees de descans amb aigua si es pot i altres serveis simples, el cost econòmic per fer-ho és baix si comparem els beneficis que pot dur. Només amb l’ús per anar a treballar que se’n pot fer si agafem l’hàbit, té una gran repercussió en estalvi energètic i per defecte econòmic.
  • Joe Sage  - Bona idea
    Ho heu fet molt be, tornar a les coses d'abans, caminar, anar en bici, recorrer el camins, això ens farà ser més tranquils; jo el que veig és que tots aneu molt depressa en aquest mon modern.
    Recordeu l'olor del romaní pels camins? l'olor de terra molla després d'una curta tempesta destiu?ummmm a veur esi ens hi veiem tot sovitn pels camins del Farwest.
  • MEK!  - Bon plantejament...
    La proposta que feu està molt bé, de veritat. Només hi trobo alguna cosa en falta. Per exemple:
    - Bell·lloc també és del Pla d'Urgell i no ens en podem oblidar.
    - Torregrossa també.

Tots dos són nuclis "importants" de població tenint en compte les característiques de la nostra comarca. Així doncs potser es podria fer una via verda entre els dos pobles, aprofitant el camí que ja els uneix, potser no s'utilitzaria molt per treballar però potser si en moments d'oci. Amés es podria lligar amb la Serra de Fondarella i aquesta amb la de Mollerussa. Simplement es tracta d'aprofitar els camins ja existents.
    Des de la Serra es pot accedir fàcilment a Miralcamp. Torregrossa, Fondarella i Mollerussa.
    No podem caure en l'error de ser centralistes a la nostra comarca, s'ha de permetre la mobilitat en totes direccions, tant cap al centre, Mollerussa, com cap als pobles veïns com pot ser del Poal a Bellvís o de Golmés a Vilanova.

Ànims que això està agafant bona forma!
  • Cesc  - corredors verds, molt be
    Home ja tocava que ens donessiu alguna cosa per anar fent boca, em semblen molt bones les idees que es donen, el mapa el podem consultar en mida mñes gran? el que heu posat no es veu gaire

gracies
  • Cesc
    Però es podrà participar de manera individual? és a dir, jo per exemple sóc afeccionat a la btt però no pertanyo a cap club ni res semblant, podré donar la meva opinió dels llocs que conec i per on em sembla que podrien passar els camins verds?
    Si és així gràcies per fer-ho possible.
  • jimmi
    Hola Cesc, aquesta és la idea, que tots puguem participar.
    Per això hem de marcar en breu una reunió amb el Cosell Comarcal, per coneixer fins on arriben les seves bones intencions. Esperem que ens deixin participar individualemnt i si s'ha de fer des d'una entitat, ho farem des de Platònic.cat, però aquí segur que tothom pot dir la seva i la proposta que puguem oferir per mirar que surti al Pla Director l'hauriem de fer entre tots per anar be.
    Si vols fer alguna proposta la pots penjar aquí, en aquest debat del fòrum i si en vols parlar mentre fem una cervesa, em fas un correu a jimmi@platonic.cat i quedem; encantat.
  • Manel
    Sortirà o no sortirà aquest mapa de les vies verdes?
  • rapapa
    Tinc ganes de veure un esborrany, mapes sobre les vies verdes
  • Mercè  - Es necessari!!
    Crec que el Plà d'Urgell necessita d'aquestes zones verdes. La veritat es que els espais que tenim els tenim una mica deixats de banda. Ja no tant sols en les zones verdes, sino amb cada una de les coses que identifica cada poble. Segur que a cada poble hi ha un espai que podria ser visitat per un munt de gent i que no esta lo suficient cuida't. Venga entre tots podem aconseguir-ho. Proposo que cada poble digui un espai per conservarlo... Un petó.
  • Sònia  - Moltes felicitats
    Hola rei, et volia felicitar per aquest nou projecte que heu engegat amb tots els altres. Sembla molt fàcil d'accedir-hi fins i tot per una ignorant com jo. Fins la nit. Muac
Només els usuaris registrats poden escriure comentaris!