Actualitat
El gran germà Orwelià  -  PERISCOPI  -  Jaume Pubill
Ja som 2.000 a Facebook!  -  PLATÃ’NICPRESS
Xavier Romà, el cinquè guanyador del bateig  -  PLATÃ’NICPRESS
Flashmob, la potència en xarxa  -  EDITORIAL PLATÃ’NIC.CAT
Ja tenim disponibles noves enquestes de Platonic i l'Escola de Vol!
SORTEIG D'UN VOL CADA MES  -  Participa al sorteig!!!  -  Patrocinat per:  Escola de vol "LA SERRA" de Mollerussa
PROJECTE - Naveguem a la plaça
Debats - Debat
Escrit per jimmi romeu   
dijous, 26 de març de 2009 12:14
smaller text tool iconmedium text tool iconlarger text tool icon

Estat actual del projecte. 16/11/09.    

Tenim unes quantes bones idees per posar espais WIFI gratuïts a les places del pobles de la comarca, però falta tenir més recolzament. Necessitem emprenedors que vulguin donar un cop de mà en aquest tema.
Sabem com fer-ho però també calen idees per dur-ho a terme.

Mentre, anirem fent tasques d'informació i contactes.
Quan siguem un bon equip ens hi posarem de valent i ho tirarem endavant.

Qué necessitem? Una companyia sumministradora de WIFI que aposti per donar el servei gratuit a les places del Pla a canvi d'obtenir publicitat i una campanya perquè obtingui clients amb dèficit de banda ampla. L'empresa ha de poder oferir serveis de WIMAX a les cases.
Caldrà també que anem a veure als ajuntaments perquè donin suport a la proposta. Compte!, els ajuntaments no hauràn de posar un euro, només donar suport institucional a l'avenç.

Qué hem fet fins ara?

Agost 2008. Un cop realitzades diverses reunions amb l'alcalde de Poal, Rafel Panadés, i de realitzar les consultes necessàries, s'ha arribat a la conclusió comuna que per evitar traves legals en aplicar aquest servei gratuït s'haurà de fer a través d'un espònsor que sufragui les despeses. I és que legalment no es pot donar servei wi-fi gratuït i pagat amb diners públics, donat que el consistori estaria fent competència deslleial a les companyies servidores.
Ara s'avalua la possibilitat de cercar un espònsor de grans dimensions que permeti ampliar aquest projecte a nivell comarcal enlloc de local.

Perquè volem wi-fi gratuit?

Aquest servei permetrà connectar-nos a Internet des de la plaça, per treballar, estudiar o navegar a la xarxa.
La plaça de Poal és el nostre espai per exel·lència, amb els bancs a l'ombra, la terrassa del Casal, l'amplia zona per a vianants, etc. i si hi tenim wi-fi l'omplirem de més vida i moviment i podrem ser un punt referencial per altres pobles de la comarca, els mitjans se'n faran ressò i ens pujarà l'autoestima de poalencs.
A més aquest servei no suposa quasi cap o cap despesa per al consistori ja que s'utilitzarà l'emissor wi-fi que l'ajuntament ja te i només caldrà deixar-lo en codi obert.
Fins avui s'han recollit 53 sol·licituts per demanar a l'ajuntament aquest servei.
L'ajuntament per la seva part no posa cap impediment a donar aquest servei, vist el possible benefici en comparació amb la despesa que això pot suposar, és a dir el seu cost quasi cero.

Vols llegir un article interessant?

Roma es vesteis de wi-fi d'accès gratuït...

i L'Eliana (València) Barcelona París

Deixa la teva opinió:

Comentaris (2)
  • Manel
    Com puc saber si la connexió que tinc és de bona qualitat?.
    El medidor que proposes em dona 780Kb de pujada i 350 de baixada. Això és acceptable?
    Algú em pot respondre?
    Gràcies.
    Pd. He de dir que les pàgines ese'm carreguen molt lentament però no se de que o de qui es culpa.
  • Sònia
    El tema del wifi em sembla una bona idea. Ara que arriba el bon temps apeteix més estar al carrer i afavorir la conexió per la internet fa que la gent surti més al carrer i les places dels pobles estiguin més animades. Jo dono suport a aquesta idea.
Només els usuaris registrats poden escriure comentaris!